Wednesday, September 29, 2010

Honda City

Kita bercerita tentang katogori B-segment, Terdapat beberapa model yg top di Malaysia. antaranya ialah Toyota Vios, Ford Fiesta, mazda 2, suzuki SX4 & Honda City. Semua kategori ini tidak jauh beza berdasarkan harga. iaitu arounds Rm75k -Rm90K.

Tumpuan saya kali ini adalah untuk berkongsi cerita mengenai Honda City. Sy mempunyai ramai kawan2 yg memiliki Honda City dan apa yg hendak sy tegaskan disini. Pilihan mereka untuk memiliki Honda City adalah sgt TEPAT.

Apa kelebihan Honda City berbanding pesaingnya? Honda City adalah kereta yang mempunyai Handling yg terbaik berbanding model lain seperti Vios atau Fiesta. Suspention City juga sesuai untuk semua golongan.. Kerana ia tidak terlalu lembut & tidak terlalu keras. Dijana Engine berkuasa 1.5 liter SOHC i-VTEC engine producing 120 PS at 6,600rpm & 145Nm of torque at 4,800rpm serta mampu memecut sehingga 185kmj.

Dari segi design luaran & dalaman, City menampakan ciri2 yg sporty dan menarik. Namun sedikit kekurangan model ini adalah kerana mengunakan kain jenis Fabrik bagi tempat duduknya. Tp itu bukan menjadi masalah besar bagi bakal atau pemilik City.

City hadir dengan 2 version iaitu Honda City 1.5E & 1.5S is the lower  priced at RM84,980 OTR with insurance. Bagi Honda City 1.5E priced at RM89,980 & includes full specs seperti larger wheels & paddle shifters.

Mr.M memberi 4 Star untuk Honda City 1.5E.


No comments:

Post a Comment